niedziela, 24 sierpnia 2014

Ikona...

Zasadniczym zadaniem ikony jest głoszenie i uobecnienie przez kolory tego, co opisuje nam Ewangelia słowami. Ikona więc, ma najpierw  za zadanie głosić Dobrą Nowinę jak robi to Pismo Święte. Ma rodzić wiarę, która w człowieku rodzi się ze słyszenia. Dopiero na drugim miejscu ma dotykać umysłu przez swoje walory estetyczne. Tym samym najpierw ma być czytelnym Objawieniem Bożym - jak Pismo Święte - a dopiero na drugim miejscu, ma dotykać zmysłów swoim artyzmem, estetyką wykonania, technika. Obraz ten ma poruszyć serce później umysł.
Źródło: Pracownia Ikon św. Łazarza/

Moja ikona powstała w sercu, zrodziła się pod okiem Mirelli z Rerto Drobiazgi. 
Nie jest pisana temperą jajową, nie ma podobrazia ani podłoża kredowo-klejowego, ale jest moją modlitwą.







Podłoże bejcowałam, później naniosłam z papieru klasycznego wizerunek Maryi z Dzieciątkiem.
Następnie najtrudniejszy dla mnie moment to nakładanie płatków "złota". Drzwiczki wewnętrzne ozdobiłam ornamentem notabene po raz pierwszy. Późnej postarzanie bitumem, boki pastą postarzającą w kolorze złota. Całość zabezpieczyłam szlakiem bursztynowym.
I tak powstała moja pierwsza Ikona. 


1 komentarz: